Game Laboratory: Accelerator development of education and entrepreneurship for Innovators, Rulebrakers and Changemakers
Using a joint initiative of partnership an international cooperation, we will create a game to be used as an educational tool for young people. We will share our experiences in using games and will develop together innovative ways to use games as learning tools.
The project will be promoting CLIL[2] approach (linguistic immersion is an extremely efficient method that strengthens and extends the language skills) amongst the participants.
We will create a game and other materials that will be used by youth workers, created in collaboration with young people from the NEET group and addressed to them directly.
Participants of the project are educators, facilitators and people working with youth from different countries, dealing with innovative methods of non-formal education. Education needs a new and useful methods and educational tools, that increase the interest and involvement of young people in matters of socio-professional approach in accordance with the ‘learning by doing’ rule.
Problems that justifies the project, are:
Overall aim:
Development of innovative non-formal education methods and tools, in the field of youth work.
Specific objectives:
[1] NEET – ‘Not in Education, Employment or Training’
[2] CLIL – ‘Content and Language Integrated Learning’
//
Laboratorium gier: Akcelerator rozwoju edukacji i przedsiębiorczości dla Innowatorów i Liderów zmian
Celem projektu jest opracowanie i wdrożenie innowacyjnych metod edukacyjnych opartych na wykorzystaniu gier, jako skutecznej metody nieformalnej edukacji w pracy z najmłodszymi reprezentantami grupy NEET[1], zaniedbujących obowiązek edukacyjny lub naukę, zagrożonych wykluczeniem społecznym. Projekt spowoduje wzmocnienie postaw przedsiębiorczych, kluczowych kompetencji młodych ludzi oraz budowanie pozytywnych pro-społecznych i międzykulturowych zachowań.
Dzięki wspólnej inicjatywie i współpracy międzynarodowej z partnerami, stworzymy grę, która będzie wykorzystywana jako narzędzie edukacyjne dla młodych ludzi. Będziemy dzielić się doświadczeniami w zakresie korzystania z gier i opracować innowacyjne sposoby korzystania z gier jako narzędzi edukacyjnych.
Projekt realizowany będzie przy użyciu niezwykle efektywnej metody, która wzmocni i rozszerzy umiejętności językowe wśród uczestników.
Gra, jak i inne materiały, które docelowo będą wykorzystywane przez pracowników młodzieżowych, będą tworzone we współpracy z młodymi ludźmi z grupy NEET i adresowane bezpośrednio do nich.
Uczestnikami projektu są pedagodzy, animatorzy i osoby pracujące z młodzieżą z różnych krajów, zajmujący się nowatorskimi metodami kształcenia nieformalnego. Edukacja wymaga nowych oraz użytecznych metod i narzędzi edukacyjnych, które zwiększają zainteresowanie młodzieży i ich zaangażowanie w kwestie podejścia społeczno-zawodowego zgodnie z zasadą "uczenia się przez robienie".
Problemy uzasadniające potrzebę projektu:
Cel ogólny:
Opracowanie innowacyjnych metod i narzędzi edukacji pozaformalnej w zakresie pracy z młodzieżą.
Konkretne cele:
[1] (ang. not in employment, education or training) – nazwa zjawiska socjologicznego i określana nią grupa społeczna, obejmująca młodzież pozostającą poza sferą zatrudnienia i edukacji, czyli tych którzy jednocześnie nie uczą się, nie pracują ani nie przygotowują się do zawodu.
Partnership of the project: | Partnerzy projektu:
FUNDACJA CENTRUM AKTYWNOŚCI TWÓRCZEJ - Poland | Polska
ASOCIACIÓN CAZALLA-INTERCULTURAL - Spain | Hiszpania
PRAXIS EUROPE CIC - United Kingdom | Wielka Brytania
CITIZENS IN POWER - Cyprus | Cypr
Project 'Game Laboratory: Accelerator development of education and entrepreneurship for Innovators, Rulebrakers and Changemakers' is co-funded by the Erasmus+ Programme of the European Union
Projekt "Laboratorium gier: Akcelerator rozwoju edukacji i przedsiębiorczości dla Innowatorów i Liderów zmian" współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+