Intellectual Outputs of the project - part 1 | Rezultaty pracy intelek
As the result of our project, four Intellectual Outputs will be created. But what actually are we going to create? In January our IO's team started working on Intellectual Output 1, which is "Guide on the use of games as and effec-tive non-formal education method in the socio-economic activation of NEET youth along with the player’s dictionary". // W efekcie naszego projektu powstaną cztery rezultaty pracy intelektualnej. W styczniu, nasz zespół ds. rezultatów intelektualnych projektu, rozpoczął prace nad pierwszym z "produktów" - "Poradnik na temat wykorzystania gier jako skutecznej metody edukacji pozaformalnej w aktywizacji społeczno zawodowej młodzieży NEET wraz ze słownikiem gracza"(Photo source: freeimages.com)
The guidebook and the glossary will be educational tools for youth workers. These documents will include some scenarios as well as methods of solving problems in the use of games in youth work. Glossary will deal with terms related to games, gamification, facilitating, understanding and effective communication. Guide, along with the glossary will be developed with the active collaboration of specialists involved in the implementation of the project, from all partner countries (Poland, Cyprus, Spain and the United Kingdom). The conclusions and recommendations of the young people will be mentioned in the guide. In each of the partner countries, the partner organization of the country will prepare a meeting with local NEET youth (15-17) so that they can give feedback and test assumptions and the results generated. During these meetings youth workers and experts involved in the project will work with young people to achieve the highest possible level of relevance to their needs, language, expectations and development areas. The guide along with the glossary will be written on the basis of the experiences gained during the project implementation and evaluation, as well as on the previous experience of the partners. An important element of the dictionary will be part of the pictorial/symbolic expression of a given concept - the dictionary will contain the infographics.
The glossary will increase the understanding of the educator’s ward and will maximize the benefits of using games as a working method. The participation of young people will provide the conceptual adequacy, while the joint work of international partners will provide cross-sectional definitions.
An important element of this result will be the practice/testing of games, selected from the prepared catalog, according to the postulate "learning by doing". The guide will include sample scenarios for youth meetings, educational materials, studies on the NEET youth situation in the partner countries and the specificities of working with NEET youth.
//
(Źródło fotografii: freeimages.com)
Poradnik ze słownikiem to narzędzie edukacyjne dla pracowników młodzieżowych, który zawierać będzie scenariusze jak również sposoby rozwiązywania problemów, w wykorzystaniu gier w pracy z młodzieżą. Dokument będzie zawierał słownik pojęć, związanych z grami i gamifikacją, który ułatwi zrozumienie podopiecznych oraz sprawną komunikację. Poradnik wraz ze słownikiem zostanie opracowany przy aktywnej współpracy specjalistów zaangażowanych we wdrażanie i realizację projektu, ze wszystkich krajów partnerskich (tj. Polski, Cypru, Hiszpanii i i Wielkiej Brytanii). W dokumncie tym, zostaną wykorzystane wnioski i rekomendacje młodzieży. W każdym z krajów partnerskich, odbędą się spotkania z lokalną młodzieżą NEET (15-17) tak, aby miała ona możliwość opiniowania i testowania przyjętych założeń oraz generowanych rezultatów. Podczas tych spotkań, pracownicy młodzieżowi i eksperci zaangażowani w projekt, będą pracować z młodzieżą na rzecz osiągnięcia jak najwyższego stopnia adekwatności rezultatów do ich zapotrzebowania, języka, oczekiwań i obszarów rozwoju.
Poradnik wraz ze słownikiem będzie tworzony na podstawie doświadczeń zebranych w trakcie realizacji i ewaluacji projektu, jak również uprzednich doświadczeń partnerów projektu. Istotnym elementem słownika będzie część obrazkowa - symboliczne wyrażenie danego pojęcia - w słowniku znajdą się odpowiednie infografiki.
Słownik pozwoli na zwiększenie budowania zrozumienia na płaszczyźnie edukator-podopieczny, a także na zmaksymalizowanie korzyści ze stosowania gier, jako metody pracy.
Udział młodzieży zapewni adekwatność pojeciową, natomiast wspólna praca miedzynarodowych partnerów da przekrojowe definicje. Istotnym elementem tego rezultatu będzie praktykowanie/testowanie gier, wybranych spośród przygotowanego katalogu, zgodnie z postulatem "learning by doing".
W poradniku znajdą się przykładowe scenariusze spotkań z młodzieżą, materiały edukacyjne, opracowania sytuacji młodzieży NEET w kolejnych krajach partnerskich i specyfika pracy z tą własnie młodzieżą.
Project 'Game Laboratory: Accelerator development of education and entrepreneurship for Innovators, Rulebrakers and Changemakers' is co-funded by the Erasmus+ Programme of the European Union
Projekt "Laboratorium gier: Akcelerator rozwoju edukacji i przedsiębiorczości dla Innowatorów i Liderów zmian" współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+